این پست به شما کمک میکند تا مشکلاتی را که مانع از نمایش سایت شما در جستجوی گوگل میشوند، تشخیص داده و به طور بالقوه رسیدگی کنید.
گوگل با دنبال کردن پیوندهای موجود در وبسایتهایی که قبلاً ایندکس کرده است، در اینترنت میخزد. اگر هیچ وب سایتی به وب سایت کاملاً جدید شما پیوند نمی دهد، احتمالاً نمی داند که سایت شما وجود دارد. سریع ترین راه برای اینکه گوگل بداند سایت شما وجود دارد و چه صفحاتی در آن وجود دارد، اشتراک گذاری نقشه سایت با آن است. شما می توانید این کار را با کنسول جستجوی گوگل انجام دهید.
اگر یک سایت وردپرسی با افزونه Yoast SEO دارید ، نقشه سایت را برای شما ایجاد کرده است. اگر به وبسایت خود بروید و یک /sitemap_index.xml اضافه کنید، میتوانید آن را مشاهده کنید. افزونه های دیگری برای وردپرس در دسترس هستند که نقشه سایت شما را برای شما ایجاد می کنند، فقط مخزن وردپرس را بررسی کنید و آنها را پیدا خواهید کرد.
قدم بعدی برای ارسال سایت به گوگل، ایجاد یک حساب کاربری در کنسول جستجوی گوگل است.
کنسول جستجو که قبلاً به عنوان ابزارهای وب مستر گوگل شناخته می شد، ابزاری است که گوگل در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می دهد تا به آنها اجازه دهد از وضعیت فهرست وب سایت های خود مطلع شوند. علاوه بر ارائه دادههایی در مورد تعداد دفعاتی که یک سایت در جستجو نشان داده میشود، پرس و جوهایی که برای آنها نشان داده میشود و تعداد زیادی از نقاط داده دیگر، به شما امکان ارسال نقشه سایت و درخواست فهرستسازی را نیز میدهد.
پس از ایجاد حساب و تأیید دامنه خود، برگه ای را در سمت چپ می بینید که روی آن «شاخص» و در زیر آن «نقشه سایت» نوشته شده است.
میخواهید یک نقشه سایت جدید اضافه کنید و روی «ارسال» کلیک کنید.
هنگامی که نقشه سایت خود را ارسال کردید، می خواهید که گوگل زودتر در سایت بخزد. شما می خواهید بر روی ابزار "بازرسی URL" در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
شما می خواهید URL سایت خود را در نواری که در بالای صفحه ظاهر می شود تایپ کنید و اینتر را بزنید.
اگر صفحه شما ایندکس شده باشد، صفحه ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد:
اگر اینطور نیست، روی دکمه “درخواست نمایه سازی” کلیک کنید و گوگل صفحه شما را در صف خزیدن قرار می دهد.
می توان با خیال راحت استدلال کرد که کل صنعت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به همین دلیل وجود دارد. بسیار متداول است که شخصی برای کسب و کاری که دارد وب سایتی راه اندازی کند، فقط گوگل آن را در صفحه 9 دفن کند (یا اصلاً آن را نشان ندهد).
با این حال، بیایید از دیدگاه گوگل به آن نگاه کنیم: چرا باید سایت شما را به کاربران خود نشان دهد؟
آیا چیزی بسیار منحصر به فرد در مورد تجارت یا وب سایت شما وجود دارد؟ آیا دلیلی وجود دارد که گوگل آنقدر به شما اعتماد کند که سایت شما از سایت های دیگری که ماه ها یا سال ها فعال بوده اند بپرد؟
این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است، با دو اردوگاه که به شدت در حمایت از دیدگاه خود بحث می کنند.
سئوکاران کلاه سفید با ایجاد ارزش برای کاربران اینترنت، رویکردی برای جلب اعتماد دارند. این راهی است که گوگل از ما میخواهد تا وبسایتهای خود را مدیریت کنیم: برای یافتن موضوعاتی که مرتبط با کسبوکار ما هستند و برای کاربران اینترنت مفید هستند، تحقیق کنید و محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید (چیزی شبیه مقالهای که در حال حاضر میخوانید).
هنگامی که به نظر می رسد افراد آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا می کنند، یا برعکس، اگر مجبور شوند برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، از وب سایت های دیگر بازدید کنند، گوگل توجه می کند. علاوه بر این، اگر داراییهای منحصربهفردی ایجاد میکنید که برای مردم ارزش ایجاد میکند، وبسایتهای دیگر موظفند به آنها لینک دهند. این به عنوان "پیوندهای درآمد" یا "لینک سازی" نامیده می شود.
ترکیبی از تحقق هدف جستجو و کسب درآمد از سایر وبسایتها به موتور جستجو نشان میدهد که باید به شما اعتماد داشته باشید و وقتی افراد موضوعات مرتبط با صفحات وب شما را جستجو میکنند، باید وبسایت شما را برای نتایج بازگرداند.
سئوکاران کلاه سیاه با به دست آوردن لینک به وب سایت های خود با استفاده از روش های مختلف اعتماد را تقویت می کنند. مزیت استفاده از این تکنیک ها این است که معمولاً به تلاش کمتری نیاز دارند و سریعتر از روش های سئو کلاه سفید کار می کنند. نقطه ضعف این است که مهندسان در گوگل معمولاً روشهایی را که استفاده میکنند بسیار سریع انتخاب میکنند، و این باعث میشود تاکتیکهای بلندمدت برای یک کسبوکار کمتر از حد مطلوب باشد.
فایل robots.txt شما به خزندهها میگوید چه صفحاتی را میتواند یا نمیتواند در سایت شما بخزد. اگر به طور تصادفی صفحه یا پوشه ای را مسدود کنید که دارایی مهمی در آن است، بعید است که گوگل سایت شما را ایندکس کند.
هر صفحه ای که در این لیست باشد ایندکس نخواهد شد. robots.txt خود را بررسی کنید تا ببینید آیا به طور تصادفی صفحه ای را که می خواهید در Google نمایش داده شود مسدود کرده اید.
دستورالعمل "noindex" به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را در فهرست قرار ندهند. اگر این کار را انجام دادید، دلیل می شود که صفحه شما در گوگل نمایش داده نمی شود.
موثرترین راه برای تشخیص اینکه صفحه شما فاقد فهرست است یا نه این است که به صفحه بروید و کد منبع را مشاهده کنید (نگران نباشید، لازم نیست برای انجام این کار یک توسعه دهنده باشید). هنگامی که به صفحه کد نگاه می کنید، CTRL+F یا CMD+F را انجام دهید و کلمه noindex را جستجو کنید. اگر چیزی نشان داده نشد، صفحه خود را ایندکس نکرده اید.
اگر از افزونه محبوب Yoast SEO در یک سایت وردپرس استفاده می کنید، باید بررسی کنید که آیا صفحه را در آنجا فهرست نکرده اید یا خیر. به افزونه Yoast بروید، روی چرخ دنده سمت چپ کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که آنها "به موتورهای جستجو اجازه می دهند این صفحه را در نتایج جستجو نشان دهند" روی "بله" تنظیم شده است. همچنین، مطمئن شوید که "URL متعارف" روی صفحه دیگری تنظیم نشده باشد. یک «rel=canonical» به موتور جستجو میگوید که این محتوای اصلی نیست و آن را فهرست نمیکند، بلکه نشانی اینترنتی «کانونیکال» را فهرست میکند.
اگر وب سایت شما قبلاً در نتایج جستجو قرار داشت و دیگر نیست، با جستجوی site:yourdomain.com آن را تأیید کنید.
اگر چیزی پیش نیامد، ممکن است مشکل داشته باشید.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، دامنه خود را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید و بررسی کنید که آیا اخطاری درباره دریافت جریمه دستی دریافت میکنید یا خیر. گوگل معمولاً به شما می گوید که آیا وب سایت شما جریمه شده است یا خیر و دلایل این جریمه را به شما می گوید. همچنین به شما این امکان را می دهد که پس از رسیدگی به مسائل توهین آمیز، درخواست تجدید نظر در سایت را بدهید.
جریمهها معمولاً زمانی اتفاق میافتند که یک وبسایت کاری را انجام میدهد که نباید انجام میداد، مانند لینکهای هرزنامه، حذف محتوا یا حتی هک شدن. گوگل تمایل دارد به محض رسیدگی به هر مشکلی این جریمه را لغو کند، اما اگر چیزی بزرگ مانند هرزنامه لینک باشد، ممکن است کار زیادی در پیش داشته باشید.
مگر اینکه با سئو فنی تجربه داشته باشید، این کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید. به خصوص وقتی که با سئوی تجارت الکترونیک سر و کار دارید، ایجاد سایتی که برای کاربران کار می کند اما برای خزنده های موتورهای جستجو قابل دسترسی نیست، می تواند بسیار آسان باشد. اگر googlebot نتواند محتوای شما را درک کند، در نتیجه قادر به ارائه آن نخواهد بود.
اگر فکر می کنید ممکن است این چیزی بر سایت شما تأثیر بگذارد، با یک سئوی فنی تماس بگیرید.
شما زمان، تلاش و منابعی را در وب سایت خود صرف کرده اید و اکنون بازدید کننده ای دریافت نمی کنید. بهترین گزینه این است که با یک مشاور سئو تماس بگیرید تا به شما کمک کند، یا حتی برخی از گروه های سئو را در فیس بوک بررسی کنید.